lördag, februari 04, 2006

Musik i P2

Det senaste har jag upptäckt att Sveriges Radio P2 har ett par riktigt schysta program i sin tablå.
På onsdagarna så sänds det nu ett par specialprogram gjorda för programmet Monitor under namnet Ström. Programmet sänds under onsdagar kl 21:00-22:00 och leds av Andreas Tilliander, som har hjälp av Håkan Lidbo och Mats Almegård. Programmet är inriktat på elektronisk musik och lyckas väcka mitt intresse i alla fall. Riktigt bra musik.
I oktober skrev jag om Eldorado, som då bara sändes på nätet. Nu har programmet fått en fast programtid på riktiga radion torsdagar kl 22:30 och 90 minuter framåt. Fortfarande samma blandning av intresseväckande musik fast nu med något mer tjôt från Kjell, vilket var saknat av mig.

Till min räddning, p g a att jag alltid lyckas missa programmen när de sänds på vanliga radion, så kan man lyssna på programmen efteråt via nätet. Länkarna till eftersändningarna finns på respektive programs hemsida. Ström har visserligen en repris på traditionella radion, fast den missar jag också.

5 Comments:

At 11:16, Blogger [cmh] said...

Det borde vara mer Mats Nileskär i radion. Inte för att jag alltid uppskattar den musik han spelar men han har den absolut coolaste radiorösten. Ahlinge hamnar också på poängplats på den listan.

 
At 10:39, Blogger Ola said...

Jag känner en kultursnobb!!!!!!!!!!! Min svägerska lyssnar bara på P1, så nu måste jag snabbt lära känna en finne också - så får jag in Ykköskanava i min kännerfolksomlyssnarpålista. Det blir spännande... ;)

 
At 11:53, Blogger Kent Brockman said...

Ola: Förstod du inte att jag var kultursnobb redan när vi stod på Glada Ankan och skrek om att alla var kompisar? ;)

 
At 22:04, Blogger Ola said...

Vill inte påstå att jag glömt det, men jag försöker förtränga...

 
At 18:47, Blogger vaskrensarn said...

Bäst radioröst har enligt min mening Lennart Wretling. Han leder numera Klingan i P2 men har ett förflutet i just Eldorado.

 

Skicka en kommentar

<< Home