onsdag, februari 15, 2006

Artikeln tillbaka

Igår, precis innan jag skulle gå och lägga mig, fick jag ett mail från tidskriftsredaktören dit jag skickat min artikel. Skulle jag kolla mailet nu eller skulle jag vänta med det till morgonen? Naturligtvis var jag av nyfikenhet tvungen att kolla vad granskaren skrivit. Dålig idé. Granskaren tyckte inte att jag gjort tillräckligt med ändringar och kunde inte godkänna artikeln för publikation. Inte något som man skall få reda på minuter innan man tänkt sig att somna. Utan att granska i detalj vad påpekandena var så var det läggdags.
Nu blev ett par minuter av vridande och vändande innan jag kunde somna.

Upp ur sängen och ner med lite frukost. Vänta en liten stund och sedan gå och simma ett par vändor. Ingenting stimulerar tanken som simmningen. Väl tillbaka från vattnet så var planen klar. Först läsa lite kvantfysik och följa lite sport. Det är ju OS. Sedan lunch och lite mer....errr...kvantfysik.
Angripandet av granskningsrapporten var planerad till någon gång under eftermiddagen. Under gångturen till kontoret slipades planen. Nytt te och en banan. Nu jäklar. Sätter mig ner och inser att granskaren verkar ha problem med att läsa manuskriptet och en hel del av påpekandet består av ett missförstånd som jag nu kan reda ut. Bra till att börja med. Att ta de enkla sakerna.
Den första rapporten som jag fick var inte så specifik, nu var rapporten mer i detalj och denna gången borde det lösa sig. Bara att ge sig på ändringarna och skicka tillbaka manuskriptet.

1 Comments:

At 17:19, Anonymous Anonym said...

Usch, det är ett jäkla elände med artiklar som refuseras gång på gång. Du har min fulla sympati.

 

Skicka en kommentar

<< Home